Delo od doma ni več samo trend, ampak resničnost. Delovna filozofija bolj fleksibilnih podjetij stremi k uresničevanju projektov in zastavljenih ciljev, zato tudi svojim zaposlenim želijo olajšajo delo tako, da jim nudijo različne oblike tečajev in izobraževanj na temo organizacija dela od doma.
Delo od doma je lahko odlična priložnost, da več časa preživite doma, izkoristite odmore za druženje z vašimi najljubšimi, ste bolj sproščeni, hkrati pa delo od doma predstavlja past za slabšo organizacijo dela, zmanjšano produktivnost in izziv za iskanje ravnovesja med delom in družino.
Morda smo prej mislili, da moramo biti zmeraj skupaj v pisarni, da bo delo opravljeno efektivno? Zdaj so se trendi spremenili in obstajajo možnosti, da boste nekateri delali od doma za zmeraj.
Raziskave iz leta 2015 so dokazale, da so delavci, ki delajo od doma, bili 22 % bolj produktivni kot tisti, ki so bili v skupnih pisarnah.
Kakšne so prednosti domače pisarne?
- Več svobode
- Lažje uravnovesimo svoje poslovno in privatno življenje
- Manj časa na cesti
- Lažje prenašamo stres
Prednosti dela od doma je zagotovo svoboda, ki nam omogoča, da si sami razporedimo in nastavimo naš urnik, da delamo v urah, ki nam najbolj ustrezajo, ter da smo tudi svobodni pri izbiri kraja – pomeni, da lahko delamo tudi na vikendu oz. na drugi lokaciji in ne samo doma. Raziskave kažejo, da bodo milenijci postali digitalni nomadi, in bodo raziskovali svet in delali s terena.
Druga prednost je zagotovo tudi ta, da imamo več časa za naše družinske člane in hišne ljubljenčke in tako lažje uravnovesimo svoje poslovno in privatno življenje.
Manj časa preživimo na cesti. Po raziskavah sodeč porabimo najmanj 4,5 ur na teden za vožnjo do službe in nazaj. Tako lahko tisti čas porabimo morda za kakšno aktivnost, ki nas sprošča in tako posledično z avtomobili tudi manj onesnažujemo okolje.
Doma lažje prenašamo stres. Udeleženka ene izmed mojih delavnic mi je povedala, da če pride do kakšne stresne situacije, doma lahko objame hčerko ali moža in ji je takoj lažje.
Seveda pa pri delu od doma lahko naletimo tudi na izzive:
- Slabša organizacija časa
- Manj redna komunikacija s sodelavci
- Manj je mentorstva in izmenjave mnenj ter izkušenj
- Manj občutka pripadnosti in povezanosti
Pri delu od doma se pa lahko srečamo z določenimi izzivi, ki nam lahko predstavljajo veliko težavo. Eden prvih je zagotovo slabša organizacija časa. Lahko da smo zaspanci in tako dlje časa spimo, s tem se nam lahko takoj poruši urnik.
Morda se doma težje skoncentriramo, posledično si ne nastavimo urnika in imamo vmes moteče faktorje npr. družinske člane, ljubljenčke, skrb za gospodinjstvo, …
Ko delamo od doma, je tudi naša komunikacija med sodelavci in s šefom lahko slabša in manj redna ter moteča zaradi tehničnih težav, kot na primer slabši wifi. Seveda nam orodja kot so Zoom, Skype, Microsoft Teams in Gotomeeting omogočajo komunikacijo, ki pa vseeno ni enaka, kot bi ta bila v živo. Dokazali so, da je preko virtualne komunikacije manj ‘’small talka’’ torej sproščenega pogovora med sodelavci, ki pa v bistvu zbližuje in nas bolj povezuje.
Eden naslednjih izzivov pri delu od doma je definitivno tudi pomanjkanje mentorstva in izmenjave izkušenj. Kolikokrat ste potrkali sodelavcu ali sodelavki na vrata, ko morda niste znali rešiti določenega problema ali ste skupaj v ekipi reševali izzive? Tega je pri delu od doma zagotovo manj, vendar obstajajo načini, da vseeno povprašamo sodelavca za mnenje preko telefona ali virtualnega chata.
Raziskovalci in psihologi pa pri delu od doma poudarjajo tudi, da se zaposleni počutijo manj pripadne in povezane z ekipo, sodelavci in podjetjem. Dokazali so, da se zaposleni počutijo odrezane od dnevnih službenih novic, ki bi jih dobili z delom v pisarni. Prav tako vodje in šefi težje zaznajo notranja stanja svojih zaposlenih. Preko video konference ne zaznajo tako hitro, da je kdo izmed zaposlenih v negativnem notranjem stanju ali da je celo izgorel.
Tadeja