Ponedeljka - Petka8h - 16h
PisarnaPesnica pri Mariboru 32e, 2211 Pesnica

KONFLIKTI so v življenju ljudi nekaj normalnega in so neizbežni – LOPIS

25. januarja, 20210

Nekega ponedeljka je Petra napisala pojasnilo Gregorju, zakaj ga ni vključila v kolegij, ki se bo sestajal vsak ponedeljek. Ker od njega ni dobila povratnega maila in ga tudi ni nič srečala na hodnikih, je takoj pomislila, da je jezen nanjo. Seveda je tudi začela dvomiti v njun odnos, ki je do takrat bi dober in spoštljiv. Gregor na drugi strani, je imel v mislih, da ji mora odpisati, pa je vendar pozabil zaradi preobilice dela. In se mu sanjalo ni, da Petra misli, da je jezen nanjo.

Interakcije z našimi sodelavci/strankami so lahko večkrat konfuzne in seveda stresne. To je zelo pogost pojav, zato je tudi veliko študij in raziskav na temo medosebnih odnosov in konfliktnih situacij. Večkrat pomislimo, ko govorimo o medosebnih odnosih v službi, da so lahko samo slabi ali dobri – dejstvo pa je, da so lahko slabi, dobri in tudi kaj vmes.

In raziskave so dokazale, da so službeni odnosi lahko pozitivni in negativni in vse vmes. Večina zaposlenih meni, da bodo dobri odnosi ostali vedno dobri in slabi zmeraj slabi. Pa ni tako, lahko se spremenijo in samo mi sami imamo vpliv nanje.

Če pogledamo od bližje, je naš odnos s sodelavci sestavljen iz ”mikro korakov,” ki so majhna dejanja ali vedenja, ki vplivajo na naš medsebojni odnos. Podoben je plesu, vi naredite en korak za vajin odnos, sogovorec naredi en korak. Ti majhni koraki kot so: pridržanje dvigala ali vrat za vašega sodelavca, recite hvala, povejte kak vic – vas združuje in ohranja vaš odnos pozitiven. Vendar tako kot ti majhni koraki pripomorejo k izboljšanju odnosa, lahko pripomorejo tudi k poslabšanju vajinega odnosanespoštljiva pripomba na sestanku pred vsemi, lahko vaš odnos med določeno sodelavko – poslabša.

Primer poslabšanja odnosa:

  • Na kosilo vas povabi skupina sodelavcev, ne povabi pa vaše sodelavke, ki je tudi v pisarni. Vi ne rečete nič in greste na kosilo. Ko se vrnete, vidite, da je ona jedla sama kosilo in je jezna na vas.
  • Kuhate kavo in kavo skuhate vsem v pisarni in nalijete v skodelice. Pozabite na Mojco, ki je v zadnji pisarni in je tudi najtišja. Zameri vam, vendar vi tega sploh ne opazite, ker je tiha in skrita v pisarni.
  • Imate virtualni sestanek z vašo pomembno stranko. Ker je sestanek dolgočasen in stranka dolgovezi, imate odprte maile in odgovarjate na maile ter se ji ne posvetite 100 %. V istem dnevu prejmete mail od vašega šefa, da stranka ni bila zadovoljna s sestankom in z vašim odnosom.
KATERI MIKRO KORAKI VAM LAHKO IZBOLJŠAJO MEDSEBOJNE ODNOSE?
  1. Skušaj se vživeti v njegovo kožo (vsak izmed nas dan/situacijo/pogovor doživlja drugače – za Petro je bil ta mail pomemben, Gregor je čisto pozabil nanj – Petra pa ni vprašala – kaj se dogaja z Gregorjem; ali ima preveč dela, je morda na dopustu, je bil zaposlen z drugim projektom?
  2. Prepoznajte, da ”mikro koraki” niso zmeraj namenski – bodite pozorni na lastne mikro korake, jih analizirajte in vprašajte: ”Ej, Milena opazila sem, da si morda odklonila/jezna name – sem kaj takega naredila, rekla?”
  3. Razumite svojo vlogo v zgodbi – pogosto se tako izgubimo v lastnih čustvih, lastnem doživljanju določene situacije, da ne pomislimo na našo sodelavko/sodelavca – skušajte na situacije gledati bolj objektivno in si odgovorite na vprašanja:
  • Kako bi si zunanji opazovalec razlagal to, da sem vsem skuhala kavo, le Mojci ne?
  • Kako bi zunanji opazovalec opisal mojo vlogo pri tem?
  • Kakšen nasvet bi dala nekomu, če bi bil v enaki situaciji?
  1. Beleži/zapomni si svoje mikro korake (če si v odnosu s tvojo sodelavko naredila korak naprej – si jo prosila za pomoč – ona je to odklonila ali je sprejela, če si bila prijazna in si ji želela skuhati kavo – sta jo skupaj spili?
  2. Zavedaj se, da ”dobri” in ”slabi” mikro koraki niso narejeni naenkrat: morda mislimo, da bodo ti ”dobri” mikro koraki zabalansirali naše slabe korake? Pa ni res, raziskave iz Univerze v Queenslandu iz leta 2019 so dokazale, da je potrebno narediti najmanj 6 dobrih mikro korakov, da izničimo enega slabega.

Konflikti so v življenju ljudi nekaj normalnega in so neizbežni. Pojavijo se, kadar imata dva ali več ljudi različna in nasprotujoča stališča v situaciji, ki se izraža v besedah ali dejanjih. Konflikti pripomorejo, da ozavestimo problem v odnosu, ki ga je potrebno rešiti, spodbujajo spremembe, mobilizirajo energijo in povečujejo motivacijo soočanja s problemi, razbijajo monotonost življenja, pomenijo izzive in predvsem opozorilo, da smo si med seboj različni in imamo različne poglede na svet.

Kako pa se vi spopadate s konflikti na delovnem mestu/pri delu od doma?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
Najdete nasSocialna omrežja
LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
KONTAKTPišite nam
NAJDETE NASSocialna omrežja