Ali ste vedeli…?
- Mednarodna raziskava podjetja Microsoft (izvedena v 200 državah, 39.000 respondentov, 2019) je pokazala, da kar 69% udeležencev sestankov meni, da so ti neproduktivni.
- Ena od največjih pasti povečanja produktivnosti na delovnem mestu so v 46% primerov neučinkoviti sestanki, v 37% primerov sledo prelaganje zadolžitev in v 36% primerih neustrezna medsebojna komunikacija v timu.
- Prevelika količina sestankov in predolgi sestanki so na mestu med največjimi tatovi časa v podjetju.
Še več zanimivosti…
Na poslovni šoli v Cambridgeu, Massachusetts (MIT Sloan School of Management), so v raziskavi ugotovili, da zaposleni v povprečju za sestanke porabijo šest do osem ur na teden, višji menedžerji pa 23 ur na teden. Čeprav so sestanki več kot očitno dragi in običajno neučinkoviti, raziskave kažejo, da na njih preživljamo vedno več časa. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja so na sestankih preživeli polovico manj časa kot leta 2007. V anketi HBR iz lanskega leta, ki je bila izvedena med 1900 poslovnimi voditelji, je kar 72 odstotkov vprašanih poročalo, da na sestankih preživijo več časa kot pred petimi leti, 49 odstotkov pa jih pričakuje, da se bo v prihodnosti zaradi načrtovanih sprememb v organizaciji ta čas še podaljšal.
Velja, da večja ko je organizacija, pogostejši so sestanki. Več sestankov je po mnenju raziskovalcev HBR povezano s tem, da je v podjetjih vedno manj hierarhije, da so ekipe sestavljene za vsak projekt posebej in da v poslovnih procesih sodeluje vedno več zunanjih izvajalcev, ki informacije za delo dobijo na sestankih. 91 % zaposlenih med sestanki sanjari, 73 odstotkov jih na njih opravlja drugo delo, za 47 odstotkov vprašanih pa so sestanki zapravljanje časa v službi.
Sestanki pa ne le da se zažirajo v čas, ki bi ga lahko porabili za bolj produktivne stvari, ampak zaposlene tudi motijo pri zbranosti, ki jo potrebujejo za poglobitev v vsakodnevne izzive. Kognitivno težko delo terja zelo globok fokus in veliko koncentracijo, ki jo je mogoče doseči zgolj brez motečih elementov in prekinitve koncentracije. Sestanki so v procesu globoke koncentracije, kjer se edino lahko najdejo odgovori na najtežja vprašanja, najbolj moteč faktor, odgovarjajo v anketi HBR.
Med izvršnimi direktorji v različnih panogah jih je 65 odstotkov prepričanih, da jih sestanki ovirajo pri njihovem delu, 71 odstotkov jih meni, da so sestanki neproduktivni in neučinkoviti, 64 odstotkov pa jih je prepričanih, da so sestanki krivi, da se na noben delovni dan ne morejo kognitivno dovolj globoko poglobiti.
Naši udeleženci iz delavnic in individualnih srečanj tožijo, da imajo v zadnjem letu več virtualnih sestankov kot so jih imeli prej v živo.
Pa vi? Kako je v vašem podjetju?
- Vas zanima, kako sestaviti dobro organiziran in učinkovit sestanek v živo ali on line?
- Kakšna so pravila in vloge na sestanku vsakega posameznika?
- Kakšna je ”checklista” pred, med in po sestanku in zakaj jo je priporočljivo pripraviti? In še več…