Ponedeljka - Petka8h - 16h
PisarnaPesnica pri Mariboru 32e, 2211 Pesnica

GENERACIJA Z ali E-generacija – LOPIS

10. februarja, 20210

To so posamezniki rojeni po letu 2000, ki bodo torej šele vstopili v delovne procese. Še niso dovolj raziskana generacija, jasno pa je, da bo povsem drugačna od generacij X in Y ter, da bomo potrebovali veliko znanja in razumevanja pri vključevanju te generacije v obstoječe organizirane sistemeZa to generacijo bo značilno, da je čas, ki ga nameravajo posvetiti delu sestavljen iz kratkih intervalov: kratek čas za fokus. Značilno je virtualno druženje, brez osebnih stikov zato je slabša verbalna komunikacija. Pripadniki te generacije so navajeni imeti vse informacije na dosegu roke in jih dobiti v sekundi. Želijo sodelovati na različnih področjih ter strokovno in osebno rasti.

Ne iščejo tipičnega delovnega mesta in delovnega časa. Ne želijo biti predani osemurnemu delavniku. Posebnih vezi na delovno mesto ne bodo imeli. Vsak drugi ima željo po vstopu v podjetniški svet. Raje delajo od doma, če menijo, da jim domače delovno okolje lahko pomaga pri delu.  Hitrost in zanesljivost sta pomembna dejavnika pri izbiri platforme za družabno omrežje.
Značilnost, ki loči te posameznike od drugih generacij, je res ta, da generacija Z ne pozna sveta pred spletom in je prva globalna generacija, prav tako pa najbolj tehnološko pismena generacija. Začetek generacije Z je v različnih državah opredeljen različno. Najpomembnejša razlika, ki razmejuje generacijo Z od generacije Y, je ta, da so pripadniki generacije Z že od rojstva izpostavljeni komunikacijski in medijski tehnologiji.
Zaradi multimedijskega tehnološkega napredka je generacija Z izpostavljena multimedijskim aktivnostim v večji meri, kot je izpostavljena katerikoli drugi, razen spanja.
Ker so odraščali v času finančne krize, svet doživljajo kot manj varen. Zavedajo se, da si morajo priložnosti iskati sami, ne pa nanje zgolj čakati, zato so od prejšnjih generacij precej bolj iznajdljivi. Zaradi dostopa do spleta pa imajo tudi večji vpogled v globalno dogajanje.

Spodaj je naštetih še nekaj značilnosti pripadnikov te generacije, ki bi delodajalcem lahko koristile:

  • So bolj odprti in v večji meri sprejemajo drugačne kulture in drugačne življenjske sloge.
  • Imajo nekoliko več težav s pozornostjo, pri tem pa jim lahko pomaga uporaba refleksije.
  • Hitrost in inovativnost so del njihovega življenja in ju dojemajo kot nekaj naravnega.
  • Pogosto so opisani kot hitro misleči s hitrejšim življenjskim slogom, prav tako pa naj bi bili bolj individualistični in samo-usmerjeni.
  • Najbolj formalno izobražena generacija, ki se izobražuje dlje časa kot njene predhodne generacije.
  • Na delovnem mestu jim bo najbrž bolj ustrezalo fleksibilno zaposlovanje ali delo od doma. Bolj si bodo želeli delati s tehnološkimi viri.
  • Za reševanje problemov pogosto poskušajo najti rešitve na spletu. So praktični in iznajdljivi ter zaradi tega tudi nekoliko nestrpni.
  • Pomembno je, da se na delovnih mestih ne bodo počutili ujete, sicer bodo pripravljeni zamenjati delovno mesto.*

VIRI

Bencsik, A., Horváth-Csikós, G. in Juhász T. (2016). Y and Z Generations at Workplaces. Journal of Competitivness, 8(3), 90–106.

Dill, K. (2015). 7 Things Employers Should Know About The Gen Z Workforce, Forbes Magazin. Pridobljeno s spletne strani https://www.forbes.com/sites/kathryndill/2015/11/06/7-things-employers-should-know-about-the-gen-z-workforce/#75029698fad7.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
Najdete nasSocialna omrežja
LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
KONTAKTPišite nam
NAJDETE NASSocialna omrežja