fbpx
 
Kontakt:info@lopis.si in 00386 31 332 761 (Bojan)
PisarnaPesnica pri Mariboru 32e, 2211 Pesnica

NAUČITE SE DAJATI POHVALO ZA VEDENJE – KAKO? – LOPIS

19. septembra, 2023

Pohvala za vedenje in pohvala za dobro opravljeno delo povzroča čudeže na področju dobrega odnosa z drugimi ljudmi.

Naučite se dajati pohvalo na pravilen način in na način, ki ga bodo vaši zaposleni sprejeli z veseljem.

Z dobro izraženo in relevantno pohvalo, ki se navezuje na resnične in konkretne zadeve, boste zagotovo izboljšali odnose z drugimi. 

Med individualnimi svetovanji in delavnicami za podjetja, pogosto izvem, da zaposleni dobivajo malo pohval. Kritike so nekaj, kar zaposleni poznajo, pohvale pa so prava redkost. Včasih imam občutek, da vodje mislijo, da so pohvale prepovedane. Hkrati pa se ugotovila, da določeni zaposleni tudi težko sprejmejo pohvalo.

Nekaj razlogov za skromnost pri dajanju pohval tiči v naši kulturi. Naši starši ter šefi in vodje v prejšnjih generacijah, pohvalam niso namenjali veliko pozornosti. Eden od osnovnih razlogov tiči v popačenem mišljenju, da se bodo tisti, ki jih hvalimo, zaradi tega prevzeli in pričeli delati manj kvalitetno.

Prepričana sem, da temu ne more biti tako. Pohvala definitivno koristi in izboljšuje ODNOS med osebo, ki pohvalo daje in osebo, ki pohvalo prejema.
S pohvalo dejansko dajemo drugim vedeti, kaj nam je PRI NJIHOVEM VEDENJU všeč. Tako je, prav ste prebrali. Hvalimo neko vedenje, za katero želimo, da se ponavlja.

Posplošene pohvale v smislu: ‘’Gregor pa je res priden delavec’’, sploh niso pohvale temveč neka fraza. Gregor iz tega primera res ne more točno vedeti, kaj je s tem mišljeno. Tisti, ki ga je pohvalil, je morda imel v mislih njegovo pripadnost podjetju, Gregor pa si morda domišlja, da hvali njegovo delavnost in vsakodnevno aktivnost.

Bodite jasni pri tem, kaj točno pohvalite.

Bodite pozorni na to, da se naučite POHVALITI VEDENJE, ki je zaželeno. Pred tem pa bodite malce v vlogi detektiva in nekoga ZALOTITE, ko nekaj počne dobro. Si lahko mislite, kako (pozitivno) boste presenetili to osebo s tem dejanjem?
Zapomnite si svoj notranji monolog: ‘’Aha, sedaj pa te imam! Zalotil sem te pri tem, ko nekaj počneš dobro.’’
Ostane vam še samo to, da mu to poveste.

SEDEM ZLATIH PRAVIL POHVALE

  1. Pohvalite vedenje – Raziskave so pokazale, da pohvale dolgoročno najbolje delujejo, ko jih vežemo na vedenje in ne na osebo.
  2. ROIAN – Pohvalite rezultat, odnos, interes, aktivnost ali napredek. Ko hvalite, bodite čimbolj konkretni.
  3. Iskrenost- Ko pohvalite, naredite to iskreno, da bo oseba to začutila.
  4. Pozorni bodite, kako oblikujete pohvalo – Izognite se izjavi, kot na primer: »Dobro si opravil, vendar je zmeraj možno še boljše.«
  5. Takoj – pohvalo dajte takoj, ko nekoga ”zalotite” pri dobro opravljenem delu in ne čakajte do naslednjega sestanka.
  6. Na pohvala ne ostane skrivnost – Kadar oseba opravi delo, ki presega njene službene obveznosti, naj to ne ostane skrivnost. Pohvalite jo pred njenimi sodelavci. Napišite lahko tudi prispevek za intranet ali pa jo priporočite za delavca meseca. Če v vaši organizaciji ne namenjate posebne pozornosti pohvali, jo le postopno umestite v svojo kulturo podjetja.
  7. Iščite nove priložnosti za pohvalo. Izostrite svojo pozornost. Dvignite se nad zaslon svojega računalnika. Razmišljajte o tem, kje in kdaj bi se lahko ponudila priložnost za pohvalo. Postavite si cilj, da vsak dan pohvalite vsaj eno osebo. Vaše vodilo naj bo: Svoje sodelavce/zaposlene bom ujel, ko naredijo kaj prav in ne ko naredijo kaj narobe!

Napredek se zgodi takrat, ko vidimo, da bi lahko naredili nekaj bolje in ne takrat, ko vidimo da delamo nekaj slabo.

Primer 

Mojca zdravo, danes ko sem prišla v službo sem opazila, da si mi že oddala vso dokumentacijo za projekt Zavzeti asi, kar je odlično, saj si uspela celo 1 dan pred oddajo roka. Dokazala si, da si znaš organizirati čas in postaviti prioritete. Pri naslednjem projektu boš zagotovo spet zraven.Če drugim poveste, da so lahko ponosni nase in na neko njihovo vedenje, ste jim zelo polepšali dan. S tem povečate možnost, da bodo motivirani to stvar ponoviti tudi v prihodnje. S tem, ko jih opozorite, da gre za njihov lastni ponos, ste jim dali vedeti, da so oni tisti, ki so zaradi tega postali bogatejši.S pohvalo pri drugih povečujemo SAMOZAVEST, SAMOZAUPANJE in MOTIVACIJO. S pohvalo jim damo povratno informacijo, kaj s svojim vedenjem povzročajo in na kaj se pri sebi lahko zanesejo.Kdaj ste nazadnje koga pohvalili?
Tadeja
LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
Najdete nasSocialna omrežja
LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
KONTAKTPišite nam
NAJDETE NASSocialna omrežja