fbpx
 
Kontakt:info@lopis.si in 00386 31 332 761 (Bojan)
PisarnaGlavni trg 19 c, 2000 Maribor

Si vzamete čas za svoje zaposlene ter jih nagradite ob dosežkih? – LOPIS

19. januarja, 20230

Si vzamete čas za svoje zaposlene ter jih nagradite ob dosežkih?

Če ste odgovorili pozitivno, vam jih bo gotovo lažje opolnomočiti, nagrada pa bo prišla v obliki boljših rezultatov podjetja in boljšega počutja zaposlenih znotraj njega. Organizacije se danes veliko ukvarjajo s prepoznavanjem zaposlenih, saj le na podlagi njihovih zmožnosti, potreb, znanja..ipd., lahko optimalno organizirajo delovni proces ter organizirajo izobraževanja, ki so potrebna za napredek posameznikov ter podjetja.

Znani govornik in avtor petnajstih knjig, Guy Kawasaki pravi: »Na svetu sta dve vrsti ljudi in organizacij: eni so jedci, drugi peki. Jedci želijo večji del obstoječe pogače; peki želijo narediti pogačo večjo. Jedci mislijo, da če oni zmagajo, vi posledično izgubite, in če zmagate vi, izgubijo oni. Peki pa menijo, da lahko vsakdo zmaga z večjo pogačo.”

Kaj boste torej jedci ali peki? Prepoznavanje zaposlenih je tako učinkovit način, da svoje zaposlene opolnomočite ter jih s tem tudi zadržite na delovnem mestu.

Zadajte si cilj, da boste bolje prepoznali svoje zaposlene in specite večjo pogačo za vaše zaposlene s temi sedmimi namigi:

  1. Bodite pozorni in vključite ljudi v sproščen pogovor, ter se iskreno zanimajte za njih.

Kličite jih po imenu. Ko pridete na delo, jih pozdravite, namenite jim kakšno prijazno, toplo besedo za začetek dneva. Ta se bo v na ta način odvijal v veliko boljšem vzdušju. Saj poznate tisti rek, po jutri se dan pozna. »Dobro jutro Tomaž, upam, da si preživel čudoviti vikend v toplicah«. Ali: »Mojca, kako se je odrezala hčera na plesnem tekmovanju?« Ne le, da ste morebitno jutranjo napetost sprostili, pokazali ste jim, da vam je mar za njih kot osebe in njihovo privatno življenje. Če bi jutro začeli s vprašanjem; kako so rezultatsko zaključili minuli teden in kakšen je načrt za prihajajočega, tega učinka gotovo ne bi dosegli. Še manj, že takoj navsezgodaj, bi jim dvignili krvni tlak ter povzročili napeto vzdušje. Počakajte s temi vprašanji, saj jim jih boste postavili čez dan na kakšnem sestanku oziroma ob kateri drugi priložnosti. Sodelovanje v sproščenem pogovoru s sodelavci je močno orodje za ustvarjanje trdnih odnosov. Zaposleni cenijo, da si vzamete čas ter jih vključite v svoj urnik tudi brez, da od njih kaj potrebujete. S tem pa boste postavili tudi smernice za prijetnejšo klimo znotraj podjetja, saj ste nenazadnje ravno vi kot vodja tisti, ki postavljate standarde.

2. Naj vam bo vzpostavljanje odnosa z osebjem ena od prioritet.

Vaš resnični interes za njihove ideje in predloge bo gotovo nagrajen. Vloga mentorja kot vodja je pomembna pri usposabljanju vašega tima. Je namreč pomemben vir njihovega izkustvenega znanja, razumevanju tradicije podjetja, delovnih pristopov in usposabljanja na delovnem mestu nasploh. Vi kot izkušeni mentor, mu boste namreč predali znanja, ki jih bo še dolgo uporabljal tekom svoje kariere ter jih bo na to, še sam prenašal na novince, ki jih bo nekoč gotovo uvajal. Verjetno se boste strinjali, da ste kar nekaj navad ter pristopov k delu pobrali ravno od vašega mentorja, ki vas je takrat vpeljal v delo, posel… Čez leta ste preko izkušenj izoblikovali svoj slog, a na podlagi znanj, ki vam jih je predal vaš mentor. Kolikokrat slišimo koga, ki ponovi kakšne močne besede ali nasvete svojega mentorja, ki so mu ostale v spominu še leta po tem, ko je le ta že dolgo v zasluženem pokoju.

3. Uporabite pozitivne besede, da ustvarite vljudno delovno mesto, v katerem se vaši sodelavci počutijo sprejete ter spoštovane.

Uporabite pet najlepših vljudnih slovenskih besed (hvala, prosim, dovoli, izvoli, oprosti).  Pokažite svojo hvaležnost za njihovo trdo delo in prispevke. Prijazno ter vljudno delovno okolje cenijo vsi in je ena od večjih nagrad današnjega časa.

4. Ena od najboljših oblik nagrajevanja je gotovo ustvarjanje priložnosti ter napredka pri zaposlenih.

To lahko storimo na več načinov. Gotovo pa pomaga, če vemo kaj posameznika motivira ter veseli. Ko sam posameznik ne ve, kaj ga motivira, takrat je priporočljivo opraviti analizo 12 motivarjev (ocenjevalno oroje TTI Success Insights). Zaposleni cenijo možnosti usposabljanja, napredovanja, če so vključeni v pomembne projekte, če lahko zastopajo podjetje na kakšnem pomembnem dogodku, če dobijo proste roke pri razvoju kakšne lastne ideje ipd. Denar je le kratkoročni motivator, občutek vrednosti in slišanosti pa traja …

5. Zaposleni želijo vedeti, da so opravili dobro delo – in še posebej, da ste to opazili.

Zaposleni se želijo čutiti cenjene ter pomembne za organizacijo. To, da vodja zmore izražati pohvale, je močna osnova dobrega medsebojnega odnosa. Ne le besede, sama dejanja še najbolj povedo zaposlenim njihovo vrednost. Zgolj mimogrede izrečena pohvala ne bo imela pomena, če bo zaposleni začutil, da to ni bilo iskreno in da ste mu to pač navrgli zgolj za to, da ste upoštevali prebrane nasvete iz priročnikov. Vsaka najmanjša gesta, ki izraža nespoštovanje, lahko pokvari odnos, ki ste ga gradili leta.

6. Javno izrazite priznanja za zaposlene ob večjih dosežkih.

To lahko storite na več načinov: Na primer, lahko zagotovite majhno darilo, lahko se mu ustno zahvalite pred celotne ekipo. Lahko ga javno izpostavite na pomembnem sestanku in tudi jasno poveste, kaj je tako dobrega storil. Tako tudi drugim udeležencem posredno predstavite standarde ter kriterije za nagrajevanje. Druge metode za povečevanje prepoznavnosti vključujejo: pošiljanje elektronske pošte celotnemu podjetju in objavo imen nagrajencev. Prav tako lahko to izpostavite v katalogu podjetja, oglasni deski, spletni strani, intranetu ipd. Na ta način tudi sprožite »zdravo« tekmovalnost znotraj podjetja, saj si bo gotovo vsak kdaj želel priti na spisek nagrajencev.

7. Ko zaposlenim daste priznanje za večje dosežke, to tudi nekje zabeležite.

To je še posebej pomembno v večjih sistemih, kjer je ogromno zaposlenih in se vsi niti ne poznajo med seboj. Prav za to, se takšne pohvale hitro pozabijo ali pa se prav niti ne akceptirajo pri večini. Vodje ter kadrovniki se skozi leta tudi menjujejo, dosežki pa tako zbledijo ali celo izginejo skozi čas. To boste preprečili z beleženjem v kadrovsko evidenco zaposlenega (primer je HRM orodje). Kakšno kopijo pa dajte tudi nagrajencu samemu ter njegovemu nadrejenemu. Že za boljši občutek in večjo težo.

Verjamem, da boste uporabili teh sedem namigov za izboljšanje klime znotraj podjetja in na ta način povečali zadovoljstvo, pripadnost in zavzetost med zaposlenimi.

Morda ne morete zagotoviti boljšega delovnega mesta, večje plače, delovnih pogojev, lahko pa izboljšate kulturo na delovnem mestu, ki navdihuje zaposlene za doseganje poslovnih ciljev. Ti bodo zagotovo bolj srečni in posledično bolj zavzeti za opravljanje svojih zadolžitev. Ali to ne zveni kot zmaga?

Pusti komenatr

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
Najdete nasSocialna omrežja
LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
KONTAKTPišite nam
NAJDETE NASSocialna omrežja