fbpx
 
Kontakt:info@lopis.si in 00386 31 332 761 (Bojan)
PisarnaPesnica pri Mariboru 32e, 2211 Pesnica

Moč pohvale – LOPIS

24. februarja, 20230

Kot mlad nadobuden športnik sem v svojem otroštvu ter mladosti šel skozi delo številnih priznanih in nekoliko manj priznanih trenerjev. In če bi med vsemi iskal tisto skupno točko, bi ta gotovo bila ta, da se niso dovolj posluževali pohval. So izjeme, a večina je bila mnenja, da (pre)več hvale lahko »uspava« športnika. Bali so se, da bi ta poletel, postal prevzeten in bi na podlagi preteklih dosežkov prenehal z dosedanjim trudom. Eden od razlogov za skromnost pri dajanju pohval tiči že v naši kulturi in do neke mere se s to teorijo strinjam tudi sam. Vendar na zaslužene pohvale kljub temu ne bi smeli pozabiti, saj tudi tako lahko škodujemo športniku. Izguba samozavesti, motivacije, smisla… Čemu se tako ženem, ko pa moj trud ni opažen?

Po pohvali pa ne hrepenijo le športniki, potrditev ljudje iščemo na prav vseh področjih svojega življenja. Posel, partnerstvo, šola, prijatelji… Pohvala za vedenje in za dobro opravljeno delo povzroča čudeže in ustvarja ter krepi dobre odnose z drugimi ljudmi.

Naučimo se dajati pohvalo na pravilen način. Živimo v času, ko znotraj dnevne rutine niti ne opazimo dobrih dejanj ljudi v naši okolici. Ta so nam kar nekako samoumevna. Zdrznemo se le, ko nas kaj zmoti oziroma, ko čutimo potrebo po pritoževanju ali grajanju. Da se dobra dejanja opazijo in ustrezno pohvalijo, se je vredno naučiti. Tega se vse bolj zavedajo dobre vodje, ki vse bolj prakticirajo dajanje pohval. Moč in vpliv pohvale je v tem, da zelo pozitivno deluje na klimo znotraj delovnih ekip, povečuje pripadnost, zavzetost in motivacijo. Pohvala pa služi še kot jasen pokazatelj drugim, kaj od njih pričakujemo in s čem smo zadovoljni. Tako enostavno je. Vedenje za katero želimo, da se ponavlja, ga preprosto pohvalimo. Tako pohvala, kot graja sta močno vodstveno orodje, s katerima lahko, če ju pravilno uporabimo, dodatno motiviramo ljudi za delo. In motivirani zaposleni so v teh kriznih časih še posebej pomembni. Namesto graje pa lahko pohvalo uporabimo tudi takrat, ko sodelavec česa ne naredi pravilno. Ja, prav ste prebrali. Vzemimo za primer sodelavca, ki je zamudil na sestanek. Namesto, da ga pred vsemi okaramo, raje uporabimo pohvalo. Vendar ne pohvalimo njega, temveč ostale, ki so prišli pravočasno. Ko se bomo vsem zahvalili, da so bili ob dogovorjeni uri na svoji mestih, se bo zamudnik gotovo prepoznal in to dojel kot grajo. Ga kar vidim kako gleda v tla ob naši pohvali preostalih sodelavcev. Na ta način smo podali jasno sporočilo, da ne odobravamo zamujanja, hkrati pa poskrbeli, da zaradi oštevanja posameznika, ne pokvarimo razpoloženja še preostalim.

Pogost vzrok za menjavo delodajalca je ravno v pomanjkanju občutka cenjenosti zaposlenega s strani delodajalca. S pohvalo zaposlenim izrazimo zaupanje, hkrati pa močno vplivamo na njihovo samozavest in počutje. Prav tako, kot je pomembno, da ljudje vedo, zakaj so pohvaljeni, je pomembno tudi, da pohvalo izrazimo na ustrezen način. Zaradi pohvale delamo raje in bolje, počutimo se koristne. Nič ne stane, vendar polepša dan ali celo teden. In zakaj je pohvala tako redka? Saj niso vsi vodje čemerni in brezčutni, le spomnijo se ne ali pa domnevajo, da pohvala ni potrebna. Določeni pa preprosto pohvale ne znajo izraziti. Sposobnost pravilne pohvale namreč ni naravna danost, temveč spretnost, ki se je naučimo. Za to je še toliko bolj pomembno, da pohvala postane sestavni del osnovne odgovornosti vodstva pri načrtovanju ciljev in spremljanju učinkovitosti podjetja. Za pravilno pohvalo obstajajo posebne tehnike in pravila.

 

SEDEM ZLATIH PRAVIL POHVALE

1. Pohvalite vedenje

Raziskave so pokazale, da pohvale dolgoročno najbolje delujejo, ko jih vežemo na vedenje in ne na osebo.

2. ROIAN

Pohvalite rezultat, odnos, interes, aktivnost ali napredek. Ko hvalite, bodite čimbolj konkretni.

3. Iskrenost

Ko pohvalite, naredite to iskreno, da bo oseba to začutila.

4. Pozorni bodite, kako oblikujete pohvalo.

Izognite se izjavi, kot na primer: »Dobro si opravil, vendar je zmeraj možno še boljše.«

5. Takoj

Pohvalo dajte takoj, ko nekoga ”zalotite” pri dobro opravljenem delu in ne čakajte do naslednjega sestanka.

6. Naj pohvala ne ostane skrivnost

Kadar oseba opravi delo, ki presega njene službene obveznosti, naj to ne ostane skrivnost. Pohvalite jo pred njenimi sodelavci. Napišite lahko tudi prispevek za intranet ali pa jo priporočite za delavca meseca. Če v vaši organizaciji ne namenjate posebne pozornosti pohvali, jo le postopno umestite v svojo kulturo podjetja.

7. Iščite nove priložnosti za pohvalo.

Izostrite svojo pozornost. Dvignite se nad zaslon svojega računalnika. Razmišljajte o tem, kje in kdaj bi se lahko ponudila priložnost za pohvalo. Postavite si cilj, da vsak dan pohvalite vsaj eno osebo. Vaše vodilo naj bo: Svoje sodelavce/zaposlene bom ujel, ko naredijo kaj prav in ne ko naredijo kaj narobe!

 

Napredek se zgodi takrat, ko vidimo, da bi lahko naredili nekaj bolje in ne takrat, ko vidimo da delamo nekaj slabo.

Preberite tudi – Naj bo ponavljanje pozitivnih misli vaša rutina! 

Preverite tudi naše online programe za osebno in poslovno rast.

Pusti komenatr

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
Najdete nasSocialna omrežja
LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
KONTAKTPišite nam
NAJDETE NASSocialna omrežja