fbpx
 
Kontakt:info@lopis.si in 00386 31 332 761 (Bojan)
PisarnaPesnica pri Mariboru 32e, 2211 Pesnica

Ali znate sprejeti kritiko? – LOPIS

17. maja, 20230

Nihče si ne želi biti kritiziran. Kritiko sovražimo, pa naj si bo o čemerkoli. A se premalo zavedamo, da je to v bistvu edini način, da dobimo povratne informacije, ki jih potrebujemo za lasten napredek in razvoj. Konstruktivna kritika je v bistvu nekaj dobrega, če jo znamo sprejeti in v nadaljevanju koristno uporabiti. Namesto da stopimo v gard, se raje osredotočimo na vsebino ter pozorno poslušajmo, kaj nam želi sogovornik povedati.

Povzemite in upoštevajte povratne informacije. Negativna čustva za trenutek dajte na stran, saj jih boste predelovali kasneje. Namesto tega se potrudite, da od vašega kritika prejmete kar največ koristnih podatkov. Prisilite ga, da vam razkrije podrobnosti, da gre v globino in da skupaj pridete do bistva. Na podlagi tega boste kritiko lažje klasificirali ter kasneje poskrbeli za izboljšave. Smiselno pa je seveda oceniti tudi osebo, ki vam je kritiko podala. Ali je sploh kompetentna, da bi vas na tem področju ocenjevala ali je zgolj sproščala lastne frustracije? Nam je mnenje te osebe sploh pomembno?

Nikakor pa se ne odzovimo impulzivno, saj nam lahko to škodi. Za obdelavo manj prijetnih povratnih informacij si raje vzemimo čas. Morda jih predebatiramo še s kom drugim, ki mu zaupamo. Naredimo seznam stvari, s katerimi se strinjamo in tistih, s katerimi se ne. Nekatere med njimi morda potrebujejo več jasnosti. Šele ko obdelate prejeto sporočilo/kritiko, se lahko ponovno pogovorite s tistim, ki vam je kritiko namenil. Če gre za očitek, povezan z vašim delom in vam kritik pri tem lahko pomaga, ga prosite za pomoč. Naj vam on pokaže, kako se stvari streže. Tudi če za vas ne bo imel časa, ste s to potezo pokazali, da znate sprejeti kritiko in ste se pripravljeni izboljšati. To se bo gotovo pozitivno odražalo na vašem ugledu.

Če vam nekdo ponudi konstruktivno kritiko, obstaja velika verjetnost, da v vas vidi potencial in mu je mar za vaš razvoj. Čeprav ste morda osredotočeni na samo kritiko ali na svoja negativna čustva, si vzemite trenutek in se kritiku zahvalite za mnenje. To bo zelo verjetno povzročilo dve različni stvari: utrdilo bo vaš sloves zrelega in prijaznega strokovnjaka, pripravljenega sprejeti povratne informacije; v notranjosti pa boste morda presenetili sami sebe, ko se boste počutili nekoliko bolje.

“Napaka je del uspeha in nikoli vam ga ne bo preprečila, če se iz nje kaj naučiteHank Aaron

Vir: Andy Molinsy

Preberite tudi – Naj bo ponavljanje pozitivnih misli vaša rutina! 

Preverite tudi naše online programe za osebno in poslovno rast.

Pusti komenatr

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
Najdete nasSocialna omrežja
LOPIS, izobraževanje, prevajanje, svetovanje,
Bojan Krajnc s.p.
KONTAKTPišite nam
NAJDETE NASSocialna omrežja